Dag 25 - van Dunedin naar Invercargill

19 februari 2009 - Top 10 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vertrokken, na eerst het toilet te hebben geleegd en het water te hebben bijgevuld. We gaan op weg naar Invercargill, want van daaruit willen we de Catlins gaan bekijken. Eigenlijk wilden we die zelf gaan rijden met de camper maar de Lonely Planet gaf aan dat, dat misschien niet verstandig zou zijn aangezien grote stukken niet verhard zijn. Vanuit Dunedin ging er een tour maar dan moesten we erg vroeg op en daar hebben we geen zin in. Dan maar een tour vanaf Invercargill.

Vanmorgen is het bewolkt maar we kunnen nog wel buiten ontbijten in de zon. Het is wel wisselvallig hier. De olie moet worden bijgevuld want in Dunedin is het zo heuvelachtig dat we veel hebben verbruikt. Dat lukt allemaal prima en dan rijden we een heel saai eind tot Clinton. Een klein dorp met 3 paarden. Hoe en wat weten we niet maar die drie paarden zijn belangrijk voor het dorp. Dat is wel leuk hier, elk dorp of stad heeft ergens, ooit iets meegemaakt of is ergens hoofdstad van. Hoofdstad van de wortel, of de rivierforel of heeft dus iets met 3 paarden. Daar maken ze dan een standbeeld voor en grote borden van en dat is het beeldmerk van die stad of dorp.

In Clinton koffie met wortelcake en muffins gegeten. Daarna probeerden we het dorp uit te komen maar Lilian kreeg het borg `Clinton – Gore, the presidential route´ niet goed op de foto. Na dus drie keer een rondje in Clinton te hebben gereden gingen we op weg naar Gore. Na een lange, wederom een beetje saaie weg kwamen we aan in Invercargill. Eigenlijk zouden we prachtige bergen moeten zien, maar vanwege laaghangende bewolking ging dat niet door. Op de camping aangekomen werden we door een vriendelijke mevrouw ontvangen. Ze wilde van alles regelen voor ons om de Catlins te kunnen gaan zien. Er was een tour mogelijk maar die meneer vroeg zoveel geld dat we besloten hebben om morgen een auto te huren en zelf (Yvette dan) te gaan rijden. Dan kunnen we ook zelf bepalen waar we heen gaan en wat we willen. Irene, Liny, Lilian en Yessim zijn naar een landhuis gelopen. Om 5 voor 5 mochten we nog 5 minuten binnen rondkijken en daarna zijn we de tuin ingegaan. Mooie bloemen en… een hele grote speeltuin helemaal voor Yessim alleen.

’s Avonds werd het regenachtig en zijn we weer de tv room ingegaan, om te lezen en stiekem wijn te drinken. Dat mag namelijk niet in tv rooms!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemie:
    23 februari 2009
    Ha lieverds,

Wat sneu voor jullie dat het regent! Julie zien er verkleumd uit op de foto met regenjassen! Die dolfijnen lijken me geweldig. En wat zijn Catlins eigenlijk? Hier alles goed: vakantie, carnaval en ook regen.
    Dikke kussen voor allemaal,
    Annemie