Dag 13 - Wellington (en Yvette in Roturoa)
7 februari 2009 - Wellington, Nieuw-Zeeland
Vandaag konden we uitslapen, Yvette niet want die moest het vliegtuig halen. Voor ons een heerlijk rustig begin. Yessim kon weer eens in een badje, dat vond ‘ie fijn. Ireen en ik werden vannacht wakker van de jeuk op onze voeten. Rottige zandvliegjes, die steken, krijg je blaasjes en dan blijven die dagenlang jeuken. Smeren met Soov helpt even, maar beter is het om zolang te krabben tot ze pijn doen, dan voel je de jeuk niet meer. Vandaag zijn we met de bus naar Wellington gegaan. Mooie route langs de baai tot ik ineens de grote stad zag liggen. In de bus rugby publiek, verkleed als superman en als vrouwen, die nette rugbyliedjes zongen. Vandaag worden in Wellington Sevens gespeeld en de hele stad is vol met mensen in de meest vreemde uitdossingen. We hebben Romeinen gezien en heel veel mannen in heel erg strakke pakken, zodat je goed ziet wat ze te bieden hebben. Hoge gebouwen, maar wel sfeervol. We liepen al snel door het Frank Kitts park, waar het volgens Irene net Lent was, omdat er zoveel kinderen rondliepen. Heel relaxed sfeertje, muziek, spelende kinderen, blauwe baai en op de achtergrond hoge gebouwen. Ik zou hier wel willen wonen. Op straat leek het wel carnaval, of roze zaterdag. We zijn naar het
Te Papa museum gegaan, een gratis museum waar je alles kunt zien over NZ. Van de kunstafdeling, met een mooi Maori schilderij, waar ze jammer genoeg geen kaart van hadden (en foto’s mocht ik niet maken) tot het ontdekken van NZ door de Maori en door de Europeanen. Veel over natuur, de vogels, vulkanen, aardbevingen. We hebben tot 3 uur rondgelopen en waren toen helemaal op de hoogte. De afgelopen weken hebben we al veel van de cultuur gezien, gehoord en gelezen, maar dit museum brengt alles mooi evenwichtig in beeld.
Later nog door Wellington gelopen over een prachtige brug, gemaakt door een Maori kunstenaar. De winkels hier zijn luxe, zelfs een Esprit winkel kwam ik tegen. Het rugby publiek werd steeds meer aanwezig, steeds zatter en de sfeer werd minder. Na wat inkopen zijn we weer op de bus gestapt. Deze reed een iets andere route dan de heenreis, waardoor we een beetje zenuwachtig werden (´moeten we er hier uit, tante Lilian’), maar de buschauffeur zei dat het wel goed kwam. Op de camping nog heerlijk in de zon gezeten. Yvette belde nog om te vertellen dat alles goed was gegaan, we zien haar morgen weer in Wellington. Yessim slaapt, Liny en Irene zitten in de eetzaal te lezen. Wat is vakantie toch fijn…..

Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken!
In gedachten reis ik af en toe een stukje mee; hier is het koud, nat en plat en dan droom ik maar even weg bij jullie mooie foto's. (wish I was there!)
Heel veel plezier en veel liefs
Rianne
Ik ben jaloers. Hier sneewt het met een zeer harde wind uit het noorden wel is het dooi.
Groetjes Henk
Klinkt geweldig allemaal - al moet ik niet denken aan kamperen nu! Maar kennelijk is het aan de andere kant van de wereld beter weer. En wat zijn Sevens in hemelsnaam? Hier alles goed, behalve dat Pim een rare ziekte heeft (niet ernstig wel lastig): pijnlijke gewrichten en bulten op zijn onderbenen. Maar dat is weer over als jullie terug zijn.
dikke kussen en geniet!
Annemie
Niks ten nadele van bomen en sprinkhanen en gidsen, hoor.